Ten serwis używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz terminal może działać lepiej. Chcesz wiedzieć więcej?
Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Wiedźmin 2 - zapowiedź (PC, X360, PS3)
 26-03-2010, 14:19
 ARTUT
 8638 x przeczytano

Firma CD Projekt w czwartek 25. marca zaprosiła do Warszawy przedstawicieli większości growych mediów, by na specjalnej konferencji prasowej zaprezentować swoją najnowszą produkcję Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. I ja tam byłem, w związku z tym mam zamiar podzielić się z Wami moimi wrażeniami.

CD Projekt oświadczył na początek, że jest zadowolony z pierwszej części gry. Produkcja kosztowała łącznie około 27 milionów złotych i sprzedała się na całym świecie w nakładzie przekraczającym 1,5 miliona egzemplarzy. Podobno głównym celem nie był zysk, a tak naprawdę stworzenie nowej gałęzi firmy odpowiedzialnej za tworzenie gier RPG (wyraźnie to zaznaczano, że CD Projekt będzie produkował póki co wyłącznie eRPeGi). Pierwszy Wiedźmin miał być poligonem doświadczalnym, który pozwoli na otwarcie, jak dotąd zamkniętych drzwi. Śmiem twierdzić, że takie założenia brzmią całkiem wiarygodnie i zakończyły się rzeczywistym sukcesem. Najlepszym potwierdzeniem tego, że RED Team nauczył się robić gry jest to, co pokazano na konferencji.

Po pierwsze premiera nowego Wiedźmina planowana jest na 2011 rok. Na szczęście to niezbyt odległa data. Czekać na pewno warto choćby dlatego, że przygody Geralta będzie można podziwiać w końcu na trzech najpopularniejszych platformach: PC , Xbox 360 i PS3. Po zakończeniu wstępu odpalono grę... oj powiadam Wam, aż ciary poszły mi po plecach.

Na początek twórcy serwują nam film stworzony na silniku gry, który jest w pewnym sensie kontynuacją fabuły części pierwszej. Nie chcąc psuć graczom zabawy napiszę tylko tyle, że ktoś zaczyna dość skutecznie eksterminować władców poszczególnych królestw, a zadaniem Geralta będzie temu zapobiec. I o ile początkowy film jest naprawdę niezły, o tyle pierwszy ekran z rozgrywki rzuca nas na kolana. Geralt znajduje się na okręcie, który zacumowany jest przy prastarym lesie. Szczegóły otoczenia są tak dopracowane a postaci tak realistyczne, że chce się wyć. Zaprawdę powiadam Wam, będzie to jedna z tych gier, w których gracze chcą odwiedzić każdy zakamarek mapy, by podziwiać fantazję grafików. To jest coś prawdziwie oszałamiającego. I z uwagi, iż zaprezentowano dopiero bardzo wczesną wersję alfa, to można sobie już teraz wyobrazić, jak bardzo niesamowita będzie finalna gra.

Ze statku trafiamy do lasu. Tam zachwytom nad fauną i florą nie ma końca. Na dodatek „Wiesiek” nosi w końcu swoje miecze w zgrabnych pochwach. Och, ach... paluszki lizać. Tam spotykamy pierwszego wroga, z którym można chwilę pogadać. I tu czas na kolejne zachwyty. Postaci już teraz wyglądają przepięknie. Płynnie się poruszają i mają niezłą mimikę. Nie stoją jak słupy, ale i nie kiwają się popaprańcy. Jest naprawdę uroczo! W dodatku w rozmowach teraz może uczestniczyć kilkanaście postaci. Powiadam Wam, jest naprawdę nieźle! Żeby tego było mało, twórcy ponownie zapowiedzieli, iż to wczesna wersja gry, że wciąż pracują nad kalibracją mimiki, i że na pewno będzie jeszcze lepiej. Całkowicie im wierzę! Skoro już teraz TAK TO WYGLĄDA, to można będzie liczyć na naprawdę coś extra. Nie można też zapomnieć o tym, iż w niektórych momentach rozmowy będziemy mieli ograniczony czas na wybranie opcji dialogowych. Ma to przyśpieszyć akcję gry i zadziałać na emocjach gracza. Brzmi to smakowicie.

Lecimy dalej... można było zobaczyć jak wygląda walka. Jest póki co zdecydowanie bardziej uproszczona w porównaniu do pierwszej części. Mimo to wygląda urokliwie. Wiedźmin skacze, fruwa, robi piruety i chlaszcze swoją brzytwą na lewo i prawo. Mimo wszystko poczułem lekki zawód, że nie będzie można rozczłonkować przeciwników, a chlastająca krew nie wygląda tak, jakbym sobie to wyobrażał, jednak trzeba wciąż pamiętać, iż to wczesna alfa. Z pewnością będzie lepiej.

Po rozwaleniu kilkudziesięciu przeciwników udajemy się do pierwszego miasta, które spotkamy na naszej drodze. Oj oj... moje drogie dzieci. Osada po prostu zrzuciła mi kapelusz z głowy. Wygląda tak niesamowicie realistycznie a jednocześnie klimatycznie, że aż miło. Na dodatek poruszanie się przez tłum mieszczan od razu pokazuje, iż twórcy grali w Assassin’s Creed 2 i się nim trochę inspirowali. Jest naprawdę bosko. Na koniec mieliśmy jeszcze okazję zobaczyć egzekucję organizowaną na rynku miasta. Aż człowieka skręca z wrażenia.

Po kilkudziesięciu minutach prezentacji gry, pokaz zakończył się serią pytań do przedstawicieli twórców tej niesamowitej produkcji.

Podsumowując, trzeba bezwzględnie przyznać, że CD Projekt Red szykuje prawdziwy mega hit, którym będą mogli śmiało konkurować z największymi światowymi produkcjami. Wesoła gromadka z małego kraju nad Wisłą tworzy prawdziwe arcydzieło. Będzie to zdecydowanie rzecz, która stanie się równie mocnym ambasadorem Polski jak nasza wódka, pejzaże, Chopin czy Wałęsa. I naprawdę tu zupełnie nie przesadzam. Przekonacie się w 2011.

Autor: Artur „ARTUT” Machlowski
Redakcja: Marcin „Sharn” Byrski




A CO O WIEDŹMINIE 2 MÓWI SAM CD PROJEKT?

Temat: Gra Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oficjalnie zapowiedziana! 
 

Firma CD Projekt RED zapowiedziała dzisiaj oficjalnie grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - kontynuację tytułu, który w wersji PC do dzisiaj sprzedał się w ilości ponad 1,5 mln egzemplarzy!

Druga część tej docenianej przez fanów i media gry RPG odznacza się przede wszystkim niesamowicie wciągającą, dojrzałą i zmuszającą do myślenia, nieliniową fabułą.  
Jej uzupełnieniem jest całkowicie nowy i oryginalny system walki, zapewniający jeszcze płynniejszą rozgrywkę i oferujący graczom szerszy wachlarz możliwości taktycznych. 

Gra powstaje na całkowicie nowej, autorskiej technologii, zaprojektowanej od podstaw przez CD Projekt RED z myślą o tworzeniu rozbudowanych gier RPG z nieliniową fabułą. Nowa technologia zapewnia również zupełnie nową jakość w odwzorowaniu strony graficznej gry, przenosząc gracza do jednego najbardziej wiarygodnych światów RPG jakie kiedykolwiek powstały w grach.

„Bardzo się cieszę, że możemy oficjalnie zaprezentować to, nad czym pracowaliśmy przez ostatnie 2,5 roku. Wiele nauczyliśmy się podczas produkcji pierwszego Wiedźmina i całą tę wiedzę wykorzystaliśmy przy produkcji Wiedźmina 2. Tworząc „dwójkę” skoncentrowaliśmy się na tym, aby jeszcze lepiej zaprojektować i wykonać te wszystkie elementy, które sprawiły, że część pierwsza odniosła tak duży sukces. Wierzę że Wiedźmina 2 pokochają zarówno fani jedynki, jak również nowi gracze. Naszą pierwszą grą postawiliśmy sobie bardzo wysoko poprzeczkę, ale jesteśmy przekonani,  że Wiedźminem 2 podniesiemy ją jeszcze wyżej.” powiedział Adam Kiciński, szef studia CD Projekt RED

Firma CD Projekt RED poinformowała również, że podpisała umowy wydawnicze z firmami Atari Inc. (dystrybucja w Ameryce Północnej), 1C-SoftClub/Snowball Studios (dystrybucja w Rosji) oraz CD Projekt (Polska i Europa Centralna). Trwają także rozmowy z wydawcą  na Europę Zachodnią. Ponadto firma CD Projekt RED podpisała umowę z Agora S.A., na mocy której Agora stała się koproducentem gry Wiedźmin 2 w Polsce. Dzięki tej umowie, CD Projekt RED zyska wsparcie finansowe, promocyjne oraz know-how dystrybucyjny jednego z największych koncernów medialnych w Polsce.

Już jutro, 25 marca, gra zostanie po raz pierwszy publicznie zaprezentowana.  Nastąpi
to podczas wiosennej konferencji CD Projekt, z której relacja będzie dostępna stronie www.cdprojekt.pl/konferencje. Firma CD Projekt RED poinformowała również, że począwszy od 25 marca, na stronie  www.thewitcher.com zaczną pojawiać się oficjalne materiały filmowe z gry, zaś już 7 kwietnia zostanie uruchomiona pełna wersja nowej strony, na której będzie można znaleźć najświeższe informacje na temat Wiedźmina 2.




Informacje o grze v1.0 (25.03.2010)
 
Platforma: PC
Gatunek: cRPG dla pojedynczego gracza
Ograniczenia wiekowe: od 18 lat
Data Wydania:  I kwartał 2011 

Wiedźmin 2 – skrócony opis
Druga część słynnej gry Wiedźmin to pełnokrwista gra role-playing, odznaczająca się porywającą, dojrzałą, nieliniową i zmuszającą do myślenia fabułą. Jej uzupełnieniem jest oryginalny i brutalny system walki, łączący szybką akcję z elementami taktycznymi. W porównaniu do pierwszej części gry, system walki jest teraz znacznie płynniejszy i dużo bardziej dynamiczny.

Nowoczesny silnik gry autorstwa CD Projekt RED jest między innymi odpowiedzialny za olśniewająco piękną stronę wizualną oraz zaawansowaną mechanikę gry. Pozwala on przenieść gracza do jednego z najbardziej wiarygodnych i dojrzałych światów, jakie kiedykolwiek stworzono w grach RPG.

Porywająca fabuła, dynamiczny system walki, olśniewająca grafika i wszystko, co uczyniło pierwszą część gry tak popularną wśród graczy z całego świata, teraz zostało wykonane w jeszcze bardziej dojrzały i zaawansowany sposób.

 
Wiedźmin 2 – podstawowe cechy gry

1. Porywająca, dojrzała, nieliniowa i zmuszająca do myślenia fabuła. Wiedźmin 2 to kontynuacja przygód Geralta, zaczynająca się w momencie, w którym skończyła się pierwsza część gry.

Tło fabuły:

Po stłumieniu rebelii Bractwa Płonącej Róży oraz ocaleniu życia króla Foltesta, Geralt trafił w sam środek politycznej zawieruchy w królestwie Temerii. Wiedźmin  wspiera monarchę  w jego misji przywrócenia porządku w prowincji.  Ostatni bastion Bractwa w końcu ulega królewskiej armii.  Na drodze do pokoju stoi już tylko zbuntowany zamek Baronowej La Valette, która  odseparowała się od królestwa. Miesiąc po próbie zabójstwa Foltesta, jego armie stają u wrót zamku, przygotowując sie do ostatecznej bitwy. Tymczasem Geralt zaangażowany w jego ochronę, nie może się zająć rozwiązaniem najbardziej intrygującej go sprawy tajemniczego wiedźmina - zabójcy. Sprawy, której wyjaśnienie może dać odpowiedzi na wiele pytań...

Krótki opis fabuły:

W grze Wiedźmin 2 gracz wciela sie w postać Geralta - profesjonalnego zabójcy potworów. Geralt ratuje króla Foltesta od śmierci z rąk tajemniczego wiedźmina - zabójcy i pomaga  stłumić rebelię Bractwa Płonącej Róży, jednak tym samym trafia w sam środek politycznej zawieruchy, jaka ma miejsce w Królestwie Temerii.

Geralt zaczyna swoja przygodę od próby wyjaśnienia tożsamości grupy zabójców odpowiedzialnych za zamachy na władców Północnych Królestw. Chce poznać powiązania z wiedźminami oraz motywy  ich działań. Trop prowadzi w górę rzeki Pontar, do niespokojnych granic pomiędzy Temerią, Kaedwen i Aedrin - w miejsce, w którym bohater trafi w sam środek konfliktu najpotężniejszych sił tego świata. 

Cechy fabuły w szczegółach:

· Epicka, intensywna, nieliniowa i pełna emocji fabuła. Trzy niezależne ścieżki, każda z alternatywnymi wydarzeniami i zadaniami pobocznymi, prowadzą do wielu różnych zakończeń. Rozwój poszczególnych etapów fabuły, jak również rodzaj zakończenia gry zależą od podejmowanych przez gracza decyzji. W porównaniu do pierwszej części, w Wiedźminie 2 czas rozgrywki będzie krótszy, jednak akcja jest znacznie bardziej intensywna i pełna wydarzeń.

· Dojrzała, wielowątkowa fabuła, odróżniająca Wiedźmina od innych gier RPG, przedstawiona jest w sposób zrozumiały i atrakcyjnych dla wszystkich graczy. Rozgrywa się na dwóch głównych płaszczyznach: szerszej, politycznej, która koncentruje się na poszukiwaniach zabójców władców Północnych Królestw oraz osobistej, w której Geralt podążając tropem wiedźminów – zabójców poszukuje własnej tożsamości.  Obie prowadzą nas  do odkrycia tajemnicy potężnych sił, które wpływają na nasze losy i pozwalają zrozumieć rolę, jaka została nam z góry narzucona.

· Bogate, dojrzałe dialogi dokładnie tak jak w książkach Andrzeja Sapkowskiego i pierwszej części gry,  tym razem przedstawione są w scenkach i sekwencjach dialogowych zrealizowanych w filmowy sposób (praca kamer). Jest to możliwe dzięki zupełnie nowej technologii stworzonej przez CD Projekt RED.

· Nowy, poprawiony system wspomnień. Teraz sceny, w których Geralt odnajduje powiązania między  decyzjami z przeszłości a jego obecna sytuacją, są jeszcze bardziej realistyczne i znacznie płynniej wplecione w grę.

·  Seks i erotyka zostały przedstawione w bardziej realistyczny i dojrzały sposób niż w Wiedźminie 1. Było to możliwe dzięki bardziej złożonym i dojrzałym relacjom między bohaterami gry.

· Unikalny, bogaty i złożony świat, stworzony w serii książek przez Andrzeja Sapkowskiego, został wiernie odtworzony w grze, potęgując wrażenia płynące z dojrzałej i wciągającej fabuły.

· Wiarygodne, realistycznie zachowujące się postacie, posiadające własne motywacje i cele. Podczas naszej podróży spotkamy zwykłych ludzi, żołnierzy, rebeliantów, potężnych magów, władców i ich zabójców. W zależności od naszych wyborów, będziemy spotykać inne postacie, a ich nastawienie do nas będzie kształtowało późniejsze wydarzenia w grze.

· Bardzo zróżnicowane, zatykające dech w piersiach lokacje, które dzięki nowemu silnikowi tworzą spójny, w pełni otwarty  świat.

· Bogaty żyjący świat, zamieszkany przez unikalne postacie, z których każda żyje zgodnie ze swoimi zasadami. Nasze działania i decyzje wpływają na relacje z nimi oraz ze społecznościami, do których należą. W zależności od decyzji gracza, pewne możliwości interakcji ze światem mogą się przed nim otworzyć, lub zamknąć. 

· Znacznie większa swoboda eksploracji niż w Wiedźminie 1, zwiększająca realizm i zakres możliwości taktycznych. Geralt może teraz przeskakiwać nad przeszkodami, wspinać sie na ściany lub skały, co ma duży wpływ na przebieg rozgrywki.

2. Wszystkie najistotniejsze cechy gatunku role-playing w najlepszym wykonaniu, dzięki zaawansowanej mechanice i nowej technologii.

· Pełna nieliniowość, dzięki zaawansowanej mechanice gry. Gracz znajduje się w sytuacji, która w zależności od jego decyzji może przybrać całkowicie różny obrót. Opowiadanie się podczas rozgrywki po stronie poszczególnych stron i postaci może powodować zupełnie odmienne możliwości i zagrożenia w przyszłości.

· Unikalne zadania dodatkowe, bardziej powiązane z główną fabułą niż w wypadku Wiedźmina 1. Nie ma już mowy o zadaniach typu “FedEx”, polegających na nudnym dostarczaniu przedmiotów z jednego miejsca do drugiego.

· Znacznie bardziej rozbudowany system rozwoju postaci niż w Wiedźminie 1. Teraz wybór rozwoju poszczególnych cech postaci wpływa na to, w jaki sposób będzie przebiegała rozgrywka. Rozwój bohatera opiera się na trzech specjalizacjach: miecza, magii i alchemii, które mogą być ze sobą łączone dając możliwość tworzenia mieszanych stylów walki.

· Tradycyjny system stałego poziomu doświadczenia postaci, dający najwięcej radości z jej rozwoju oraz rozgrywki. Powoduje on, że wraz z rozwojem naszej postaci słabi przeciwnicy są bardzo łatwi do pokonania, ponieważ ich wytrzymałość nie dostosowuje się  do naszej. Większość współczesnych gier nie opiera się na tym systemie, gdyż utrudnia on tworzenie i balansowanie poziomu trudności gry. Twórcy Wiedźmina 2 postawili jednak przede wszystkim na satysfakcję gracza, a nie upraszczanie mechaniki gry.

· Nowy system mutagenów daje możliwość modyfikowania efektów działania poszczególnych cech. Za mutagenów ich pomocą można na przykład zmienić sposób działania czarów: zwiększyć ich moc lub liczbę celów podczas walki.

· Zaawansowana mechanika rzemiosła znacznie zwiększa możliwości tworzenia własnych, unikalnych przedmiotów. Za jej pomocą można stworzyć około 200 różnych elementów uzbrojenia (broń i pancerz), w pierwszej części gry było to tylko 10 różnych mieczy.

· Zwiększona ilość elementów zbroi – pancerz, rękawice, nagolenniki, pasy. Istnieje możliwość ulepszania każdego elementu zbroi, co w sumie daje olbrzymia ilość kombinacji. W pierwszej części Wiedźmina gracz miał do dyspozycji jedynie cztery rodzaje zbroi.

· Kompozytowa budowa broni umożliwia tworzenie wielu rodzajów mieczy (około 300  w porównaniu do 10 w Wiedźminie 1).

· Losowe statystki podobnych przedmiotów, wpływają na ich dodatkowe zróżnicowanie.

· Poprawiony system ekwipunku - dzięki usunięciu limitu ilości niesionych przedmiotów oraz wprowadzeniu czytelnych podziałów i poprawieniu sortowania znacznie ułatwia rozgrywkę.

3. Unikalny, intuicyjny system walki, łączący szeroki wachlarz możliwości taktycznych z najbardziej spektakularnymi i dynamicznymi sekwencjami walki, jakie kiedykolwiek powstały w grach role-playing.

Szczegóły systemu walki zostaną przedstawione w przyszłości.

4. Najlepiej wyglądająca gra role-playing, rywalizująca na tym polu z grami, w których wygląd jest tradycyjnie cechą najważniejszą.

Więcej informacji na temat możliwości wizualnych nowej technologii zostanie podanych w przyszłości.

5. Ultranowoczesna technologia, stworzona od podstaw przez CD Projekt RED

Więcej informacji na temat mechaniki nowej technologii zostanie podanych w przyszłości.



Informacje
 
 

Komentarze


 
17-04-2010, 21:40 | daft_count | Komentarzy w sumie: 14
czekam bardzo niecierpliwie



Skomentuj
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   



Witamy na Oficjalnej Stronie Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Gry Karcianej Jakub Wędrowycz.




Nowości w V-Sklepie




Zalogowani
Użytkownicy: 0

Niezalogowani: 32

Statystyki
Gości w sumie: 3378047
Dziś gości: 655
Ten miesiąc: 11514
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 1518