Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Bitewnych > Warhammer FB
        Jak Powinna wyglądać armia krasnali za 1000pkt??
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec
Jak Powinna wyglądać armia krasnali za 1000pkt??
Autor Post
16.02.2007 18:38

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 1738
Weteran
 0
witam postanowiłem nie dawno złożyć sobie armie krasnali na 1000pkt krasnale wybrałem tylko dla ich specyficznego klimatu... czy może mi ktoś doradzić jak powinna wyglądać ta armia by ładnie hulała? jestem początkujący więc proszę o rade.... moja rozpiska:
1x thane, general great weapon, rune of luck,rune of resistance gromilowa zbroja
1x cannon z załogą
1x 2 bolt thrower
2X po 10 thunderers 1 z championem
2x po 12 warriors z pełnymi comand group i tarczami
1x 11 ironbreakers z pełnym comand group - tu siedzi bohater
jak widać armia defensywna za zadanie wystrzelać ile się da a potem ugościć ładnie to co dojdzie.....
proszę o rady i o wytknięcie mi błędów taktycznych (z naciskiem na rady) z góry dziękuje

ps: oczywiście możecie zamieszczać tu swoje rozpiski:)
pps: (jak by ktoś miał do odsprzedania figurki prosił bym o kontakt gg4705434)


______________________
26.02.2007 09:20

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
No a post stoi i stoi nienaruszony.... czy nie ma jakiegoś starego krasnoludzkiego generała który by już nie jedną bitwe miał za sobą??


______________________
01.03.2007 23:51

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Ano, przylazło Wiewiórzysko na forum w końcu, to się podzieli, czym może. Ja sam gram HE, ale z Dwarfami mam sporo (przez duże S) doświadczeń, więc rzęknę, co się da.

Co do generała, to jest ok, choć nie wiem, czy konieczny jest tutaj przerzut armour save'ów (co daje rune of resistance - jak mniemam) - szczególnie, kiedy siedzi w klocku. Moim zdaniem, lepszy byłby tutaj ward save.

Armata i balisty, z tego co piszesz, są bez run - podstawowej mocy krasnoludzkiej artylerii. Trzeba to zmienić i to koniecznie. Co do samego wyboru, to wszystko zależy z czym grasz. Bolce są niezłe na giganty, smoki, etc., a tego typu zawodników nie spotkasz na 1000 pkt. Lepiej jest więc moim zdaniem zamiast nich wrzucić dość dobrą, choć czasem zawodną (ale od czego są wyżej wspomniane runy) katapultę, albo organki (choć z nimi też bym się zastanowił).

Klocki, hmmm... Czem chata bogata. Jeżeli się nastawiasz na rozpirz w strzelaniu, to breakerzy nie są tutaj specjalnie na miejscu. Jest ich za mało (z generałem 12), żeby stanowić konkretną siłę - i jest to fakt potwierdzony doświadczalnie (wystarczy, że ściągnę ci dwóch breakerów czarami, to jeśli Thane nie zarżnie mi trzech zawodników, to piątka moich Silver Helmsów z War Bannerem ma spore szanse dać sobie z nimi radę). Zastapił bym ich dodatkową maszyną, albo klockem qarellersów (nie wiem, czy tak się pisze, ale mniejsza o to). Jeśli idzie o warriorów, to przynajmniej jeden oddział powinien mieć great weapony. Bo niestety siła 3, to nie za dużo (czego boleśnie doświadczam moją armią ;/). A w ten sposób, zależnie od tego, co cię szarżuje, masz wybór, czy iść w save'a, czy w siłę. Thundererzy, tutaj podstawowy błąd, czyli czempion - strata punktów, a w najlepszym wypadku nieopłacalna inwestycja. Oni i tak nieźle strzelają, więc nie potrzeba im jeszcze plusów do BS, a za wartość punktową czempiona sto razy lepiej jest im dać tarcze (co zrobiłbym niezależnie od czempiona). Zwiększa to szanse na przeżycie takiego klocka mniej więcej trzykrotnie.

Oto rada staruszka Wiewióra. Jeśli masz jakieś pytania co do dwarfów, albo w ogóle WFB, to wal śmiało. Teraz jestem z powrotem i odpisuję codziennie.


______________________
http://questforbest.pl/
02.03.2007 07:56

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
Wreszcie odpowiedź i to jeszcze bardzo konkretna i pomocna...

-myśle że grat weapony żołnierzą są mało przydatne bo z takim ruchem trzeba przyjąć że to one dostaną zszarżowane...
-balisty sie naprawde świetnie spisują i mówiąc szczerze myślałem by zwiększyć i ch ilość :P choć organki wyglądają kusząco, ale katapulta już nie na 1000pkt armia przeciwnika jest za mała by sie zwróciła
-tarcze naturalnie dam a championa wywale (zobacze jak się spisze ale już widze że to bardzo dobry pomysł)
-co do breakerów to ciągle sie zastanawiam są bardzo drodzy ale naprawde nieźli (zwłaszcza jak na klate przyjmują bretonie) puki co wywale i zobacze jak zadziała:)

(oczywiście co do wszystkiego moge sie mylić jestem początkujacym)

Pytania część 2
jakie proponujesz runy na altyrelie?
czy nie lepiej generała puścić samego a nie w klocku?

wielkie dzięki za pomoc


______________________
02.03.2007 08:45

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Co do great weaponów, to możesz dać i je i tarcze, co nie jest dużym wydatkiem punktowym przy takiej ilości żołnierzy w klocku, a może ci dać większą grywalność tą jednostką (na początku każdego combatu wybierasz broń z jakiej korzystasz - z tym, że wybór jest obowiązujący do końca walki -> nie fazy walki, tylko do chwili aż ten konkretny combat się skończy). Co do nieużyteczności great weaponów, jako takich, to skomentuję tylko tak - gdyby Dwarfy miały nie mieć dwuraków, to miałbym o 25% łatwiejsze zadanie w rozwalaniu ich. Broń ekstra, szczególnie przy hammererach, na których powinieneś moim zdaniem zamienić breakerów i skuteczna na wszystko. Możesz wymiatać zarówno gobbosy, jak i chosenów Khorne'a.
Co do szarży - co tu kryć, nie masz się co oszukiwać. Grając Dwarfami masz niewielkie szanse na wykonanie szarży, tylko runy, albo nieumiejętność generała armii przeciwnej może ci to umożliwić. Ale nie jest to powód, aby odrzucać dwuraki, bo kiedy szarżuje na ciebie klocek 20 szkieletów, to nic ci nie da, że żaden warrior ci nie zginie, bo i tak cię zbrejkują, a mając dwuraki inaczej to wygląda - nasieczesz ich ze trzech, może czterech i tak się można bić. A Toughness 4 jest już mocnym atutem w odpieraniu szarży. Ja sam mam czasem problemy z łamaniem warriorów moją kawalerią, bo nie mogę ich zawoundować.
Hmmm, balisty. Powiem tak, grałem w minioną sobotę z dwarfami (na 2000 pkt.) i kumpel miał dwie balisty (obrunione poważnie ;)). Jedną tak niefartownie wystawił, że w drugiej turze miała praktycznie zablokowany strzał, a druga zabiła mi jednego swordmastera, czyli nie zwróciło się nawet w 10%. Co do moich balist (bo mam je w armii, a co! :D), to grałem nimi jeszcze jako niedoświadczony gracz. Od kilkunastu miesięcy, a może nawet już ze dwa lata nie gram balistami - a w najlepszym wypadku jedna na 2000 pkt. No, ale wy macie te piekielne runy, który miażdżą mnie na każdym kroku, zabijają mi magów, siekają po najlepszych jednostkach i w ogóle ich nie lubię ;p. Decyzję musisz podjąć sam - najlepiej w praktyce.
Breakerzy, no racja, są nieźli (jak każda piechota krasnali), ale moim zdaniem wystawiać ich trzeba od 2000 pkt - oczywiście jest to moje zdanie, a grałem Dwarfami z pięć razy w życiu, ale mam duże doświadczenie w zwalczaniu ich ;P.

Odpowiedzi część 2
Runy na artylerię to tak (nie podam ci nazw, bo nie chce mi się ich szukać w necie ;p), ale jeśli masz army booka, albo trochę czasu, to znajdziesz i nazwy.
Armaty - najlepiej przerzut artylerki (jednak missfire jest dość niebezpieczny), ewentualnie przerzut missfire charta.
Stonethrower - przerzut scatterki, jeśli dorzucisz jeszcze inżyniera, to masz przerzut obu kości i jest skutecznie, albo np. jeszcze +1 S (chyba rune of penetration)
Bolce - hit na 2+ (w sumie one use only, ale mnie się zdarzyło na tym przejechać), a co do innych, to może być też +1 S. No i warto jest dawać czempiona do balist, bo nie dość, że jest dodatkowym członkiem załogi, to jeszcze ma jeden więcej BS.

Co do generała, to wszystko zależy od tego, z kim walczysz. Ja zwykle jako herów mam magów i różnie bywa - raz są w klocku, raz luzem. Jeśli będzie samotny, to warto mu dać ward save'a, albo zrobić z niego puszkę. W oddziale dobrze jest, żeby miał coś, co daje bonus dla oddziału, albo wrzucić go w hammererów - wtedy masz stubborn.

//Jeżeli coś jest niezrozumiałe, to wal śmiało, bo z tego, co piszesz wynika, że jesteś początkujący, a ja siekam terminologią na lewo i prawo bez zastanowienia. Sorki, ale jestem zbyt przyzwyczajony (5 rok w szambie zwanym Warhammer Fantasy Battle człowiek się zmienia :P)


______________________
http://questforbest.pl/
02.03.2007 09:06

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
Terminologią możesz śmiało szastać:) (angielski + wieloletnie obracanie się w tym klimacie odrobine pomaga) chmmmm.... 2raki może faktycznie są dobrym pomysłem:)
-Ja rozegrałem, aż 3 pojedynki :P (jakimś cudem wygrane ale to dla tego że gracze byli na moim poziomie :P) podczas jednej bitwy armatą uszczeliłem 1 goblina :P a 2 balistami rozgniotłem giganta, rydwan, spear chuck (o ile to tak się pisze) i masy orczego pomiotu (ale miałem szczęście w kościach) więc cierzko mi je krytykować
- myśle że przy 1000 pkt zrezygnuje z iron'ów a za punkty powiększe regimenty... co ty na to??
- co myślisz o drugim bochaterze ?? dać 2 tana??
- myśle że twoje doświadczenie w zwalczaniu dwarf'ów jest mi bardziej pomocne niż to jak byś ninmi grał:)

też myślałem o helfach ale to tylko dlatego że dostałem od kumpla pare fajnych figurek min jakiegoś ponoć rzadkiego maga... ale zawsze chciałem mieć dwarf'y



______________________
02.03.2007 09:35

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Powiem szczerze, że przy wyborze armii miałem rozterkę - HE, czy Dwarfy. No i kumpel miał na opchnięciu masę High Elfów, a efekty widać.
No to faktycznie dziwne z tymi bolcami i armatą. Szczególnie, że rydwan powinien być pierwszym celem cannona (crash od razu). Spear chukka (tak się chyba pisze ;)) w ogóle bym nie atakował balsitami, jeżeli dałoby się co innego, tylko właśnie armatą (powód ten sam, co przy chariocie). No i hmm... Z tego co piszesz, to twój przeciwnik miał gobbosy i orki w jednej armii, a to niedobrze (dla niego oczywiście), no i giganta na 1000 pkt - a moim zdaniem to spora przesada.
Co do powiększenia regimentów, to sam musisz zadecydować, ale jest to niezły pomysł, bo i tak zostaną ci dwa klocki warriorów, służących tylko do walki. Drugi bohater, hmm... Pomysł OK, ale nie Thane. Do takiej armii raczej inżynier, a jeśli nie, to chociaż runesmith, bo w tym momencie jesteś goły, jeśli chodzi o defensywę przed magią (taka armia, to dla mnie rozkosz, mmm...).


______________________
http://questforbest.pl/
02.03.2007 09:51

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
oj goły to raczej nie:) nie zapominaj że dwarf'y ze wszystkich raz największą odporność na magie zastanawiałem sie na runesmith'em ale troche punktów mi było szkoda... zwłaszcza że krasnale jakąś tam ochrone mają ale inżynier wygląda milusi:)
-rydwan był pierwszym celem armaty ale gdyby wynik na kostkach był by o oczko mniejszy to by mi ona eksplodowała:P
-nie mówiłem że moi przeciwnicy byli wymagający podejrzewam że jak bym spotkał się choć z przeciętnym graczem to on by mnie rozsmarował po podłodze:P, jedyny który wydawał się jeszcze w miare to właściciel bretki z trebuszem regimentem at arms i resztą knight of realm i 2 paladynami... niestety wydawał się tylko. Musze kiedyś pograć z doświadczonym graczem, dostane po tyłku ale czegoś się może wreszcie naucze:)

Jeśli będe miał jeszcze jakieś wątpliwości to nie obrazisz sie że będę zadręczał cię pytaniami? :P



______________________
02.03.2007 13:13

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
zrobiłem inną rozpiske może nie jest dokładnie taka jak mi mówiłeś ale czerpie sporo od twoich pomysłów:
tan- w sumie identyczny jaki był
2x10 - thunderers z tarczami
2x15 - warriors z pełnymi comand group i z dwurakami
i tu tylko mnie nie wyklnij
2x2 bolt thrower każda ze zwykłym inżynierem (jak da sie zwykłego inżyniera strzela na 3+ a inżynier kosztuje tylko (albo aż) 15)

niestety granica 1000pkt nie pozwoliła mi na więcej sensownych zmian:/
to jest kumulacja twoich rad i mojego zdroworozsadkowego myślenia (lub jak kto woli niedoświadczenia:P)

był bym wdzięczny za kolejne rady


______________________
02.03.2007 17:09

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Co do pierwszego posta, to tak:
Faktycznie, dwarfy mają 4 kostki dispela bazowo, ale bez runesmitha, albo runelorda nie mogą z nich korzystać, więc dupa zbita. Oczywiście nie odbierz tego jako ataku na siebie, że uznałem Twoich przeciwników za niedoświadczonych. Trzeba grać z kimś na poziomie swoim (bądź niewiele wyższym lub niższym), a ja po prostu zauważyłem jego elementarne błędy, których zapewne oduczy się za jakieś kilka miesięcy grania. Naturalnie, nie będę się gniewał, jeżeli będziesz czegoś jeszcze potrzebował, owszem - będę zadowolony, że mogę komuś pomóc.
Co do rozpiski, to nie ma nic do wyklinania. Jeżeli bolce będą skuteczne, to plus dla ciebie, że pokażesz mi, iż się myliłem. Ja po prostu widziałem wiele razy ich nieskuteczność i nie miałbym do nich zaufania (ale ponoć gdzieś żyją tacy, co grają high elfickimi spearmenami i wygrywają, ale nie wierzę :D) Co do warriorów, to w miarę możliwości daj im też tarcze, gdyż nie wiem, czy wiesz, ale kombinacja hand weapona i tarczy (oba niemagiczne) u piechura daje bonusowy +1 do save'a (czyli razem - heavy armour (5+), shield (4+) i bonus (3+) w walce wręcz i 4+ od ostrzału), a w razie czegoś miękkiego, bądź kiedy szarżujesz używasz dwuraków i roznosisz wszystko.

Co do kolejnych rad, to bardzo chętnie, ale musisz powiedzieć w czym konkretnie chcesz porady, bo ja o WFB mogę mówić i mówić.


______________________
http://questforbest.pl/
02.03.2007 20:42

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
-W podręczniku pisze iż mogę używać ich bez kowalów... (kostek do dispela)
-Broń Boże nie przyjołem tego jako ataku na swoją osobę:)
-a co do tej kombinacji tarczy i armora to pierwsze słyszę, a BARDZO może się to przydać:)
- no i teraz mam już mętlik bo szarżować nigdy nie będe (no chyba stanie się cud), a miekkie jednostki to i zwykłą bronią rozniosę (a przynajmniej dorównam) znowu by się przebić przez pancerze haosu czy ciężkiej kawalerii dwurak był by świetny, a tu punkty na styk. No ale można warriorów troche ukrócić na rzecz tych tarcz lub czy great weapon... jest to ciężki wybór.
myślę że będe ich używał wymiennie w zależności od przeciwnika...

jak będe miał jakieś jeszcze pytania to nie chybnie zgłoszę się do ciebie
z góry dzięki:)



______________________
02.03.2007 23:27

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Możliwe, że pomyliłem się z tymi dispelami, bo u mnie jest tak, że bez magów nie mogę korzystać z kostek generowanych za samą armię (a przynajmniej tak było do niedawna). Co do mętliku, to zniknie, gdy wypróbujesz w praktyce.


______________________
http://questforbest.pl/
03.03.2007 11:43

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
- Mam jedno pytanie do ogólnych zasad... chodzi mi mianowicie o maszerowanie... pisze że maszerowanie pozwala pomnożyć ruch razy dwa, chyba że zbliży się na 8" do wroga i poetycko iż pozwala dojśc do do zajętych już walką jednostek ale nic konkretnego... możesz mi wytłumaczyć w jakich warunkach można maszerować?? czy zawsze?? i jak to wogóle jest??


______________________
03.03.2007 12:13

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Czyli, jeśli chodzi o twoje krasnale, które mają Movementa 3, to znaczy, że możesz albo ruszyć się zwyczajnie 3 cale do przodu, albo użyć marszu i podwoić dystans ruchu, czyli w twoim przypadku będzie to 6 cali. Jeżeli podejdziesz do jakiejś jednostki na 8 cali, wtedy nie możesz marszować, tylko używać swojego bazowego Movementa. Jednak krasnoludy mają specjalną zasadę, która pozwala im ignorować obecność wrogich jednostek w promieniu ośmiu cali i mogą maszerować w takiej sytuacji zawsze. Marsz dwarfom blokują tylko czary i specjalne zasady innych jednostek.


______________________
http://questforbest.pl/
03.03.2007 12:38

Użytkownik jest offline dark kaczuszka
Komandor
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 1738
Weteran
 0
Muszę sobie kupić albo pożyczyć z barda krasnoludzki army book... Może przez to
będziesz miał chwile spokoju (jeśli chodzi o podstawy bo z budową armii dalej cię będe męczył:P)


______________________
Skocz do:
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Bitewnych > Warhammer FB
        Jak Powinna wyglądać armia krasnali za 1000pkt??