Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Dungeons & Dragons
        Czarownik, Czarownik czyli Zaklinacz
Czarownik, Czarownik czyli Zaklinacz
Autor Post
05.06.2007 11:37

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

No właśnie. Moja ulubiona klasa w DnD, troszkę słabowita mechanicznie ale przyjemna jeśli chodzi o fabułę. W końcu rzadko który czarodziej podchodzi do magii tak użytkowo jak Zak. Kolejny ciekawy aspekt to umotywowanie źródła mocy. A jak wy zapatrujecie się na Zaków?


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



05.06.2007 12:35

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Dużą wadą Zaklinacza jes niewielka liczba znanych zaklęć, przez co większość graczy wybiera mniej więcej ten sam zestaw "pewniaków". Dla gracza bardziej ceniącego sobie aspekt fabularny może to być jednak zaleta - można budować listę czarów "tematyczną", np elfia uwodzicielka będzie wybierać różnego rodzaju zauroczenia i iluzje, a porywczy potomek czerwonego smoka wybierze zestaw niszczycielskich zaklęć opartych na ogniu. Jeśli ktoś lubi się bawić, to można nawet pójść dalej z personalizacją i pozwolić postaci modyfikować istniejące zaklęcia, by pasowały do wybranego tematu (pamiętacie Ignusa z Planescape: Torment, który miał zestaw zaklęć odpowiadających standardowym, ale opartych na ogniu?).

Co do pochodzenia to muszę przyznać, że zazwyczaj składam to na karb niewyjaśnionego "dzikiego talentu". Jeśli ktoś ma ochotę temat zgłębiać, to oczywiście daje to dodatkowe możliwości. Przyszedł mi nawet do głowy ciekawy pomysł, choć wymaga od gracza poświęcenia części kontroli nad postacią. Co powiecie na wariant, w którym MG wybiera postaci zaklęcia? Oczywiście według jakiegoś ustalonego klucza. Jeśli BG będzie chciał się dowiedzieć, czemu ma właśnie takie, a nie inne zdolności magiczne, zaczną się badania i poszukiwania, z których może wyniknąć właściwie cokolwiek. Ciekawym pomysłem jest "wciśnięcie" BG dziedzictwa, które zdecydowanie mu nie odpowiada, np. dobry i szlachetny bohater dowiaduje się, że w jego żyłach płynie nieco krwi złego smoka albo demona/diabła. Motyw oklepany, ale jeśli go dobrze rozegrać, to sprawdza się świetnie :>


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
05.06.2007 13:52

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Ja często bawiłem się w modyfikacje mechaniki(bo lubię) i wypracowałem sobie kilka rzeczy które zamiennie stosowałem do przerabiania zaklinacza by był ciekawszy(wszystkie wywodzą się z okresu gdy miałem nikłe pojęcie o dodatkach i brak dostępu do neta). Najczęściej było to:
- podbicie kw na k6
- podbicie bab na 3/4(jak u kapłana)
- dodanie za free biegłości w jakiejś broni żołnierskiej czy nawet egzotycznej
- pozwolenie na premiowe czary zależne od atrybutu
- rozszerzenie listy umiejek o dyplomację, blef(w 3.5 juz klasowa), wyczucie pobudek, występy czy zastraszanie. Zwykle nie cała lista ale czasem why not.
- wywalenie chowańca(to mi zawsze do czarodzieji tylko pasowało)
- zapewnienie zdolności działającej jak wyzbycie się komponentów
- premiowe atuty
To tylko część zmian jakie potrafiłem zaimplementować.

Dziki talent to taki atut psioniczny :P. A tak na serio. Pomysł z wybieraniem czarów przez MG czasem stosowałem, choć zwykle klucz tematyczny dawał gracz. Wciśnięcie dziedzictwa można rozwinąć w inny "klasyczny" motyw > doktor Jeckyll i mister Hyde. Powiedzmy, że ustala się jakieś "triggery" ktore powodują odpalenie tego alterego. I niech nasz negatyw/pozytyw ma zupełnie inne czary i zdolności niż postać sterowana przez BG. Oczywiście wymaga to wiedzy i zgody gracza ale efekty są fajne. Ot choćby spokojna manipulatorka(duużo zaklinania) w czasie walki zalicza poważną ranę i aktywuje się tryb Hyde i zaczynają latać fireballe(gdyby rozpisać Linę Inverse na d20 to byłaby zaklinaczką :P)

Kolejny pomysł to nietypowe elementy wyglądu. Dziwne wzory na skórze, nietypowe oczy, paznokcie twardsze i dłuższe niż u innych, kolor i faktura skóry, wygląd wlosów. Wszystkie takie elementy są kosmetyczne i nie modyfikują mechaniki a dodają kolorytu postaci.


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



05.06.2007 16:18

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Hm, prawie wyszedł Ci Battle Sorcerer :>

Jako niepoprawny storyteller muszę powiedzieć, że większość z tych zmian mi pasuje. Zwłaszcza rozszerzenie listy czarów. Ja myślałem o dokupowaniu dodatkowych czarów za PD, ale pomysł z atrybutem też dobry - widziałbym modyfikator z Int, żeby zróżnicować czystą moc magiczną sorca (Cha) od zrozumienia i zdolności jej subtelnego kontrolowania (Int właśnie, choć od biedy Rzt).

Co do zmian wyglądu, ciekawy pomysł jest w nowej edycji Warhammera. Tam wszyscy magowie należą do jednej z ośmiu tematycznych szkół i im bardziej są zaawansowani, tym bardziej ich wygląd oraz charakter dopasowuje się do ideału tej szkoły, np włosy magów ognia robią się ognistorude, magowie metalu nabierają cech metalicznych i stają się coraz sztywniejsi (tak fizycznie, jak mentalnie), a magowie cienia zdają się zatracać jakiekolwiek cechy szczególne - ich twarze nie zapadają ludziom w pamięć. Coś podobnego można zastosować dla czarowników, np. potomek czerwonego smoka będzie miał z początku tylko rude włosy, ale na piątym poziomie jego tęczówki nabiorą czerwonej barwy, a na dziesiątym źrenice zmienią się na smocze... Do kazdej "tematycznej" koncepcji można coś takiego wymyślić.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
05.06.2007 17:39

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Ja tam bym nie mieszał Int i Rzt do sorca, on rzuca z Cha i szlus. Co do dodatkowych czarów to miałem kiedyś dość pokręcony system w jaki sorc mógł to zrobić :P

Patent z Warhammca ciekawy. Choć z poziomowaniem bym uważał, lepiej by zmiany były spontaniczne.


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



05.06.2007 18:36

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
Ja tam bym nie mieszał Int i Rzt do sorca, on rzuca z Cha i szlus. Co do dodatkowych czarów to miałem kiedyś dość pokręcony system w jaki sorc mógł to zrobić :P

_Rzuca_ z Cha, ale to nie znaczy, że _poznaje_ z Cha ;)

Cytat
Patent z Warhammca ciekawy. Choć z poziomowaniem bym uważał, lepiej by zmiany były spontaniczne.

Tak przykładowo powiedziałem :P

Co do pomysłu z podwójną osobowością to jest trochę... cziterski. Jeśli alternatywna osobowość, która jest agresywna i zna czary bojowe, włącza się, kiedy postać jest ciężko ranna, to daje to duży dopał w walce. Uważałbym z czymś takim. Lepiej by było, gdyby ciężko ranna battle sorcererka zmieniała się w uroczą dziewczynkę :P


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
07.06.2007 13:59

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Wybacz ale Sorc bez poznawania spelli z Cha to nie Sorc. Ewentualnie można powiązać to z Rzt.

A przykład z Triggerem był przykładem. To wszystko zależy od tego jak się z graczem zgadamy. Najlepszym patentem tego pomysłu jest nieświadomy zaklinacz któremu czasem włączy się "Spell mode". No i cały patent daje niezłe pomysły na BNów.


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



09.06.2007 15:08

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
Wybacz ale Sorc bez poznawania spelli z Cha to nie Sorc.

A w standardowych zasadach poznaje spelle z Cha? Nie. Poznaje według sztywnej tabeli, rzuca z Cha. Czyli prawidłowy Sorcerer nie jest w/g Ciebie Sorcererem :P


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
09.06.2007 20:27

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Ty mnie za słówka nie łap bo dostaniesz sneak attack :>

Chodzi mi o fakt, że w DnD/d20 ilość czarów oraz czary premiowe oraz psionika(w 3.5) są uzależnione od atrybutu kluczowego, którym u sorca jest Cha. Rozbijanie atrybutów na dwójkę jest niezbyt sensowne, zwłaszcza jeśli przyjmujemy, że Sorc bierze moc z siebie (dusza, krew etc.) a nie poprzez sztywną naukę. Oznacza to, że Cha(lub w ostateczności Rzt) jest właściwsze niż Int

I nie ma czegoś takiego jak prawidłowy Sorc, jest "oficjalny"


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



10.06.2007 20:37

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Oficjalny=prawidłowy :P

Musisz przyznać, że uzależnienie ilości znanych czarów od siły osobowości (Cha) jest cokolwiek dziwne. Można dyskutować, czy poznawanie czarów wtajemniczeń przez sorca to proces intelektualny (Int) czy intuicyjny (Rzt). Ja skłaniam się ku świadomemu poznaniu reprezentowanemu przez Int - w końcu Sorc poznaje te same formuły, które z trudem wykuwa na pamięć Wizard. Fakt, że talent sorca jest wrodzony, nie przesądza intuicyjnego korzystania z magii - co innego zdolność mieć, a co innego nauczyć się nad nią panować.

Nie upieram się przy Int, natomiast uważam, że jest to wariant wart przedyskutowania. Choćby dlatego, że z Int można robić lepsze buildy :P


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
11.06.2007 16:31

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Armand podręcznikowym faszystą... Brr
(to powyższe to żart jeśli ktoś nie załapał)

A uzależnianie czarów od siły osobowości nigdy nie wydawało mi się dziwne. Ma to sorc, mają smoki, ma bard, wilder i kilka innych klas. Imo nie ma w tym dziwnego, ot po prostu "use the force Luke!" :P(choć to bardziej pasuje do wildera).


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



01.08.2007 16:29

Użytkownik jest offline iron_master
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 2
Kot
 0
Trochę odkopię temat, bo nawet ciekawy.

Dodawanie nowych czarów z charyzmy czy innego atrybutu jest IMO przegięte, zresztą na jakiej zasadzie miałoby to się odbywać? Zwiększamy sobie charyzmę i zyskujemy 1 czar/modyfikator? Z przedmiotami typowy sorc na 30lev ma charyzmę koło 30, więc 10 nowych czarów to lekkie przegięcie, sens grania czarodziejem staje się lekko niewyraźny. Poza tym ŻADNA znana mi klasa nie dodaje premiowych czarów za atrybut. Ilość na dzień tak, ale ilośc znanych nie. Zauważ, że czarodziej też nie poznaje nowych czarów, jedynie ma ich większą ilość na dzień.
Dodanie na 1lev premiowego atutu wyzbycie się komponentów to chyba najpopularniejsza praktyka houserule'owa ;)
Mi akurat chowaniec nigdy nie przeszkadzał, miałem gracza sorca co ze swoim chowańcem całkiem fajnie sobie grał :)
Podbicie kw to nawet jeszcze jakiś pomysł jest, ale k6 to max. i tak to dużo, jeśli niczego nie obcinamy. A wyżej to już trzeba ciąć jak przy battle sorcerer. Chociaż ja i tak bym coś obciął;P Podobnie z bab, wyższa nie pasuje do klas nastawionych typowo na czarowanie.

Kiedyś też bardzo lubiałem tę klasę, więc robiłem różne sztuczki z nią. Co ciekawe były oficjalne;P
Jedna opierała się na arcymagu i zabójcy magów (Magia Faerunu) można stwrzyć całkiem ciekawą optymalizację. Jak najszybciej należało wybrać zabójcę, a na 15 atut dodatkowy czar, który umożliwiał wejście na arcymaga. To było zabójcze w 3,0 a w 3,5 przy słusznie osłabionym arcymagu również nie jest złe. Zresztą... poszperałem i znalazłem ten temat :) Na Polterze założony przez tę samą osobę;P Suldarr podał bardzo mocny prestiż z CM, ale jest to dodatek, którego w życiu bym nie dopuścił do gry, z czym sie ze mną Suldarr zgodził na GG.

Jeśli chodzi o pomysł warhammerowy, to niezbyt mi się podoba. Raz, że rozwijanie rasy jest IMHO kompletnie bez sensu i klimatu, to jeszcze smoczy potomek jest jedną z najgorszych prc jakie powstały.

P.S Witam wszystkich, forum jest lekko wnerwiające, ale co tam ;)


______________________
01.08.2007 17:11

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

No wreszcie i_m :)

Przy premiowych czarach zastosowałem tabelkę z spellami na dzień. Oczywiście nie uwazględniamy przedmiotów etc. Czy jest to przegięte? Nie do końca. Zauważ, że czarek zawsze będzie miał przewagę znanych zaklęć. Zresztą jeśli, żadnemu z graczy to nie przeszkadza to nie jest, źle. Pomijam fakt, że to stosuję również w przypadku czarka i innych klas.

Nie uważasz, że sorc powinien otrzymywać premiowe atuty jak czarek, albo więcej nawet? W końcu manipuluje swoimi zdolnościami nawet intensywniej niż Czarek.

Tu nie chodzi o rozwijanie rasy w sposób jaki robi to SP, który ssie straszliwie. raczej pójście w stronę atutów heritage i zmiany kosmetyczne nie ujęte w mechanice.

P.S. Wytłuszczenie nie gryzą :P (jestem przeczulony na używanie samych wielkich liter)


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



01.08.2007 17:25

Użytkownik jest offline iron_master
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 2
Kot
 0
Z tą przewagą znanych zaklęć jest bardzo mgliście. Zauważ, że dodatkowe zaklęcia kosztują (zwoje trzeba kupować, dodatkowo zapisywanie stron też kosztuje 100sz/stonę), więc idąc zgodnie z mechaniką sorc będzie miał w takim wypadku więcej magicznych przedmiotów, a wiz pełną księgę;P

Cytat
Zresztą jeśli, żadnemu z graczy to nie przeszkadza to nie jest, źle.

Pewnie, jak graczowi Pun-Pun nie przeszkadza to nie jest też źle, co nie? ;)
Serio mówiąc można sobie nadludzko dopakowac postać, tylko będzie to rozwalało w całości i tak bardzo chwiejny system SW.

Cytat
Nie uważasz, że sorc powinien otrzymywać premiowe atuty jak czarek, albo więcej nawet?

Jest to nawet jakaś myśl, ale pozostaje pytanie jakie atuty? Takie same, oprócz mistrzowstwa w czarach czy inne?


______________________
01.08.2007 18:15

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Heh, rozumiem o co ci chodziło z pun - punem i SW. Fakt tzw. równowaga gry może zostać zachwiana, jednak nie musi. Wszystko zależy od tego jak to rozwiniemy. Jednak ja używając tego systemu rozchwiania nie miałem zauważyłem

Atuty mogą być te same choć ja skłaniałbym się ku czemu innemu np. heritage czy reserve. Oczywiście 'dodatkowy czar' też :). Co do poziomowania atutów:
Wariant nr1 4, 8, 12, 16 i 20
Wariant nr2 - jak czaruś
Wariant nr3 6, 12, 18


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Dungeons & Dragons
        Czarownik, Czarownik czyli Zaklinacz