Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        Taka myśl...
Początek 1 2 Dalej Koniec
Taka myśl...
Autor Post
17.06.2007 20:48

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Czytałem sobie ostatio o Changelling:The Lost i Prometheanie. I dochodzę do wniosku, że White Wolf Wilka, Wampira i Maga zmienił tylko częściowo, żeby nie zrażać fanów, zrobił tak ciut na szybko, z musu, a prawdziwą erupcję zmian, pomysłów, klimatów itp przeznaczył na te dalsze systemy. Bo i idea Prometheana i Changellinga różnią się moocno od pierwowzorów (za pierwowzór Pr uznaję Mumię) a i klimacik według mnie bardziej "konkretny", przemyślany. Co o tym sądzicie?


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
17.06.2007 22:28

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
To nie do końca tak.

Vampire, Werewolf i Mage wraz z serią "ogólną" (dla śmiertelników i do wszystkich settingów zarazem) stanowią trzon nWoD, który będzie permanentnie (tzn. do wyczerpania zainteresowania klientów :)) rozwijany. Promethean i Changeling to miniserie - będzie powstawać jeden taki minisetting rocznie, do każdego wyjdzie podstawka i cztery dodatki, ani jednego więcej. Taka polityka sprawia, że minisettingi mają pewne cechy systemów Nowej Fali - są "intensywne", skupione na wąskim zbiorze zagadnień, mają jasno zdefiniowany klimat. Stanowią "zamkniętą całość" i jako takie mogą pozwolić sobie na większą wyrazistość, podczas gdy każdy dodatek do Requiem w założeniu ma rozszerzać zbiór zagadnień i dodawać coś nowego do klimatu gry. Coś za coś.

Cytat
za pierwowzór Pr uznaję Mumię

Jeśli w ogóle jakiś setting sWoD wpłynął na kształt Prometheana, to był to Wraith. Podobny nastrój - namacalny mrok, groteska, groza; podobna tematyka - cierpienie, niepewność, poszukiwania, tęsknota za normalnością, nadzieja na "zbawienie". Alchemia w wydaniu mumii nie ma nic wspólnego z Transmutacjami Prometejczyków, a fakt, że jeden z Rodów uważa się za "potomstwo" Ozyrysa, to detal.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
18.06.2007 19:39

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Czyli Vampir, Vilkołak i Mag dla jak najszerszej grupy odbiorców (KOMEEERCHAAA...) a tamte dla koneserów?* Cóż, widać mam wysublimowany gust ;P

Mówiąc o Mumii jako o prekursorze prometheana chodziło mi o samą ideę danego "typu" nadnaturala a nie o klimat :) Lost różni się od Dreamingu diametralnie (swoiste spojrzenie z drugiej strony barykady ;P) a Promethean choć też z pozoru opowaida o ożywionych trupach opowiada tę historię na zupełnie inny sposób. I o to właśnie mi chodziło - w Wampie, Magu i Wilku zachowano całkiem sporo ze "starego" podejścia - choćby w Magu wciąż jest zmiana Rzeczywistości, Paradoks, walka o Paradygmat - tylko innaczej umotywowane i nazwane. Idee też bywaja podobne (choć o tym akurat dużo dyskutowaliśmy :)) Z tego co zerknąłem do maga i wilka tam też zmiany są bardziej ulepszeniami niż rewolucjami. Pełnym pokazem kreatywności ludzi z Białego Wilka są dopiero te "poboczne" gry. Czy z takim przedstawieniem stanowiska bardziej Ci po drodze?

* proszę zwrócić uwagę, że w moich wypowiedziach, zwłaszcza o nWoD, często pojawia się delikatna nutka uszczypliwości, ironii, złośliwości, przenośni, uogólnienia itp.


P.S. Czy na V jest coś ciekawego o Nowej Fali do poczytania? Bo troszkę znam (np Graczy) ale muszę się jeszcze dokształcić... Zwłaszcza interesuje mnie De Profundis (było nie było, w miarę zbliżone klimaty... A moze by tak zrobić sesjęWoD w formie listów?)


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
18.06.2007 19:44

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
 0
Jakieś 30 artów Komandorii Nowej Fali. Trzeba tylko poszukac.


______________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



18.06.2007 21:02

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
O.o To jest taka komandoria? o.O


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
18.06.2007 23:46

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Kiedyś była... :/

Ad Meritum:

Na razie nie chcę się wypowiadać o Changelingu, ale PtC można z czystym sumieniem nazwać systemem "koneserskim" bądź "ambitnym". Jest "kameralny" (może nie tak, jak malutkie systemy Nowej Fali, ale bliżej mu do gry Indie niż do wydawniczych molochów w stylu mainstreamu WoD czy choćby DnD), oryginalny, bardzo specyficzny w graniu, buduje nastrój w oparciu o skomplikowaną, hermetyczną (dosłownie i w przenośni) symbolikę. Mam nadzieję, że również Changeling wpisze się w ten nurt. Muszę powiedzieć, że dotychczasowe zapowiedzi wyglądają obiecująco.

Cytat
I o to właśnie mi chodziło - w Wampie, Magu i Wilku zachowano całkiem sporo ze "starego" podejścia - choćby w Magu wciąż jest zmiana Rzeczywistości, Paradoks, walka o Paradygmat - tylko innaczej umotywowane i nazwane. Idee też bywaja podobne (choć o tym akurat dużo dyskutowaliśmy :)) Z tego co zerknąłem do maga i wilka tam też zmiany są bardziej ulepszeniami niż rewolucjami.

IMHO wygląda to tak:
Requiem - solidna kosmetyka z naciskiem na zwiększenie swobody i dowolności (wywalenie jedynej prawdziwej teorii wampiryzmu, ogólnoświatowego metaplotui sztywnych archetypów klanowych)
Forsaken - gruntowna zmiana przy zachowaniu założenia wilkołaków jako istot z pogranicza materii i ducha, działających równolegle w dwóch rzeczywistościach.
Awakening - porównanie praktycznie niemożliwe. Zachowano podstawowy element sMaga, czyli system magii dynamicznej, ale właściwie wszystko inne zostało zmienione w celu wpasowania systemu w "power level" pozostałych settingów. Więcej o Magu skrobnę jutro w odpowiednim temacie ;)

Cytat
Mówiąc o Mumii jako o prekursorze prometheana chodziło mi o samą ideę danego "typu" nadnaturala a nie o klimat :)

Nie mogę się zgodzić z takim podejściem. Mumie mają tyle wspólnego z Prometejczykami, że też kiedyś były trupem, ale mumia jest ożywiona przez inne siły i z innych powodów. Równie dobrze możnaby doszukiwać się powinowactwa PtC z Rodziną Wschodu - w końcu Kuei-Jin też są ożywionymi trupami i też szukają transcendencji, więc mają nawet więcej wspólnego z "Promykami", niż Mumie ;)
Oczywiście przykład jest przejaskrawiony, ale chodzi mi o to, że nie trzeba koniecznie w każdym elemencie nWoD szukać śladów sWoD. Promethean to zupełnie nowy setting i jako taki powinien być oceniany.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
25.06.2007 22:25

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Przeszukałem sporą część artykułów w dziale RPG i nic o nowej fali niet... ;(


A co do "nie doszukiwania się sWoD w nWoD" - hm, czy mi się tylko zxdaje czy WW sam do tego prowokuje?


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
25.06.2007 23:04

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
 0
Bo arty są w archiwum


______________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



26.06.2007 11:46

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
A co do "nie doszukiwania się sWoD w nWoD" - hm, czy mi się tylko zxdaje czy WW sam do tego prowokuje?

Nie zauważyłem. nWoD to nowy system, inspirowany sWoDem. Wampir to wciąż gotycka opowieść o społeczeństwie krwiopijców, Wilkołak to wciąż brutalna gra o istotach rozdartych między światami, a Mag to wciąż opowieść o ludziach, zdolnych zmieniać rzeczywistość. Nie bardzo dało się w tym względzie wymyślić coś nowego, nieprawdaż? Ale na tym fundamencie powstały zupełnie nowe settingi. To, że powtarza się część pojęć, wynika z tego, że wciąż pasowały i nie było sensu ich zmieniać tylko po to, żeby wszystko było nowe. Czym zastąpić nazwę klanu Nosferatu? Jak inaczej nazwać Vitae? Wszystkie nawiązania do sWoDa wynikają bądź z tego, że dany aspekt starego systemu był na tyle dobry, że chciano go bez zmian przenieść do nowego, albo są rodzajem intertekstualnego żartu, ukłonu w stronę graczy pamiętających sWoD. Są to jednak zawsze nowe, świeże pomysły, "doprawione" jakimś nawiązaniem do poprzedniej edycji. W nMagu mamy nieumarłych magów, którzy budzą powszechną nienawiść jako złodzieje dusz. W sWampirze mieliśmy nieumarłych magów, którzy budzili powszechną nienawiść z powodu wykradzenia duszy wampira, którego później sami oskarżali o bycie pożeraczem dusz. Czy nie jest pomysłowym żarcikiem, nazwać tych nowych tak samo, jak tych starych? To nie jest jakieś prostackie "macie swój ulubiony klan z poprzedniej edycji z jedną literką zmienioną dla niepoznaki".


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
26.06.2007 21:10

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
A czy ja mówię o prostactwie? Po prostu skoro 4 na 5 systemów to jawne odniesienia do starej edycji to chyba mam prawo doszukiwać się takowych w części 5?

A Kuei-jin w przeciwieństwie do Mumii powstaja poprzez własne niedokończone sprawy lub wściekłość obciazającą ich duszę. I w mumii i w Promethean mamy do czynienia z enigmatycznymi, dlugowiecznymi istotami stworzonymi przez zewnetrznąingerencję ze zmarłych ciał. Ale faktycznie, różnic to mnóstwo.


A co do zmian, tak przez ciekawość - po co zmieniano nazewnictwo patronatów w Wilku? I a propos tego takie pytanie - słabo znam historię załadowaną w Forsaken, ale... czemu wilki które zabiły Ojca WIlka czy jak mu tam cierpią mniej od gniewu Luny niż ich "czyści" bracia??


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
27.06.2007 10:44

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
A czy ja mówię o prostactwie? Po prostu skoro 4 na 5 systemów to jawne odniesienia do starej edycji to chyba mam prawo doszukiwać się takowych w części 5?

No i właśnie to mi się nie podoba. W nWoD można znaleźć odniesienia do sWoD, ale nie ma sensu się ich doszukiwać - jeśli coś nie jest oczywistym oczkiem puszczonym w stronę czytelnika, to nie znaczy, że jest starą ideą przetworzoną tak bardzo, że na pierwszy rzut oka nie do poznania ;)

Cytat
I w mumii i w Promethean mamy do czynienia z enigmatycznymi, dlugowiecznymi istotami stworzonymi przez zewnetrznąingerencję ze zmarłych ciał.

Mumie są nieśmiertelne, a Prometejczycy żyją jakieś 120-150 lat. Mumie zostały stworzone przez egipskich bogów w bardzo konkretnym celu, a Prometejczycy są zrodzeni z ludzkiej kreatywności i pragnień, właściwie przez przypadek. Mumia to walka ze złem i brzemieniem wieczności, a Promethean to systemopowieść o inności, odrzuceniu i tęsknocie. To, że jedni i drudy powstają z trupów, to naprawdę za mało, żeby doszukiwać się analogii. Prometejczycy nie są nawet żywymi trupami w klasycznym znaczeniu tego słowa, są raczej automatami, golemami z ciała.

Cytat
A co do zmian, tak przez ciekawość - po co zmieniano nazewnictwo patronatów w Wilku?

Po to, żeby ludzie nie krzyczeli: łee, to plagiat, odgrzewany kotlet, nawet nowych nazw nie umieją wymyślić (a słyszałem wielokrotnie takie wypowiedzi). A tak "fluffowo", to wilkołaki mają teraz zupełnie inne mistyczne pochodzenie, inną rolę w świecie i inne tradycje, więc i język dostały inny, a wraz z nim zmienione nazwy.

Cytat
słabo znam historię załadowaną w Forsaken, ale... czemu wilki które zabiły Ojca WIlka czy jak mu tam cierpią mniej od gniewu Luny niż ich "czyści" bracia??

Początkowo Luna przeklęła wszystkie wilkołaki jednakowo, ale Forsaken błagali ją o przebaczenie, aż w końcu częściowo ją z nich zdjęła. Pure Tribes nigdy nie prosili o łaskę, więc jej nie otrzymali.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
10.01.2008 20:18

Użytkownik jest offline Lixtetrax
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 60
Oferma batalionowa
 0
COŚ, CO BĘDZIE NOWE!
Wiecie co .. to oczywiste, że trzonem WoD pozostaną Vampire, Mag i Werwolf... ewentualnie WoD robiony pod mortali ... całe to badziewie z innymi pypciami to se można o kant d**y potłuc! Z resztą obejrzyjcie sami jak działa chwyt marketingowy WW... a co ciekawe i tak najwiecej dodatkow maja własnie wspomniane Mag, Vampir i wilczek. Skoro wszystko idzie już w kierunku komercyjnej produkcji masowej to muszę się przyznać,że wysłałem do WW maila z pomysłem na utworzenie settingów takich jak :

- KAMIEŃ : NIEPORUSZENIE
- THE CAR : A STORYTELLING GAME ABOUT THE LOST WHEELS
- GÓRNIK: MROCZNE WYDOBYCIE

Łożesz normalnie świat schodzi na psy ....


______________________
Canto alla vita...
10.01.2008 21:58

Użytkownik jest offline Gerwaz
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 289
Żołdak
 0
siostro, proszę podać pacjentowi valium.


______________________
Jeśli zaś nawet tam nie trafimy
to setki kretów w drodze zmienimy
w sierścią znaczoną i krwawą breję
w końcu Khorne nie dba, czyja krew się leje
10.01.2008 22:00

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
 0
Mroczne wydobycie mówisz...


______________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



11.01.2008 21:36

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Szanuję Twoją opinię, ale mam wrażenie, że nie jest poparta dogłębną znajomością Changelinga ani Prometheana. Sam byłem bardzo niechętny tym systemom, zwłaszcza Changelingowi, do momentu zapoznania się z nimi. Obydwa mają ogromny potencjał narracyjny, są dopracowane i niebanalne. Mam na półce komplet podstawek do WoDa i zakupu żadnej z nich nie żałuję. Trudno też mówić o wyciąganiu kasy, skoro Promyk zamyka się w pięciu podręcznikach, a do Changela wyjdzie ich łącznie sześć. Dużo większym wyciąganiem kasy są IMO podręczniki w stylu "Players Guide" czy "Chronicler's Guide", choć muszę przyznać, że i w nich WW nie schodzi poniżej pewnego poziomu.

Strategią marketingową WW jest stałe rozszerzanie uniwersum WoD celem utrzymania zainteresowania publiki. Konkretna strategia, jaką wybrali, tj. stałe rozwijanie linii głównej i trzech settingów oraz wypuszczane raz do roku krótkie serie wydaje mi się bardzo uczciwa - nie udają, że o Promyku można pisać w nieskończoność i nie próbują wyciągać kasy coraz bardziej wodolejskimi dodatkami. Napisali, co mieli do powiedzenia i wystarczy. Jeśli to jest nieuczciwe, to nie wiem, co jest uczciwością.

Choroba, obudził się Armand-rycerz nWoDa. Kiedyś nawet zarzucano mi, że dostaję pieniądze od WW za agitację. To nieprawda, agituję z własnej woli ;)


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
Skocz do:
Początek 1 2 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        Taka myśl...