Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
30-03-2006, 19:09 | 5908 x przeczytano | Joocker
12.05.2005 - ta data jest historyczna. Każdy rasowy gracz powinien ją sobie zapamiętać, ponieważ właśnie tego dnia w amerykańskiej stacji telewizyjnej MTV odbyła się premiera Xbox'a 360. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że pokaz odbył się tydzień przed wystawą E3. Widocznie Microsoft pragnął rozgłosu i chyba udało mu się w 100% go osiągnąć. Twierdzę tak, ponieważ na owe wydarzenie zareagowała nawet polska prasa. W darmowej gazecie "Metropol", rozdawanej na ulicach większych miast, na pierwszej stronie znalazło się zdjęcie Xbox'a 360 wraz z artykułem ("Xbox kontratakuje"). Za to należą się oczywiście wielkie brawa. Widać, że konsole w Polsce nareszcie wyszły z podziemi.

Być może ktoś z was przegapił jednak owo wydarzenie, a teraz pluje sobie w brodę. Niech już sobie to odpuści, bo z pomocą przychodzimy my, czyli Joocker i Shta$. Opowiemy wam trochę o noworodku, zwanym Xbox 360.

Premiera!

Zacznijmy od tego, że Xbox 360 trafi na amerykańskie półki sklepowe już na początku listopada bieżącego roku. Tydzień później, najmłodsze dziecko Microsoftu wyląduje w Europie. Najdłużej będą czekali gracze z Kraju Kwitnącej Wiśni, ponieważ tam start systemu przewidywany jest na grudzień 2005 roku. Konsola w sam raz na gwiazdkowy prezent :-).

Jak cię widzą, tak cię piszą

"Rewolucyjny wygląd!" - taka była myśl przewodnia trzech, niezależnie od siebie pracujących pododdziałów Microsoftu, które zajęły się wizualizacją maszynki. Pracowały ciężko przez wiele miesięcy. Przeprowadziły nawet sondaż wśród potencjalnych nabywców. Większość pytanych ludzi opowiedziało się za tym, by nowa konsola przyjęła wygląd bardziej "groteskowo-dziki". Kolorystyka również powinna spełniać dzisiejsze standardy, dlatego zastosowano srebrny metalik, co ma pasować w 100% do najnowszych telewizorów. Jeśli jednak mamy pokój w kolorze różowym i sreberko nie za bardzo wkomponowuje się w otoczenie, nie będzie z tym większego problemu. Microsoft pomyślał o wszystkich i do sprzedaży mają trafić panele w różnych kolorach. Chcesz mieć różowy - no problem. Idziesz do sklepu, kupujesz odpowiedni panel, po czym odpinasz stary, montujesz nowy i już masz upragniony kolorek.

Kształt owego cudeńka w stosunku do pierwszego X'a jest bardziej opływowy. Dzięki temu konsola stała się bardziej trendy. Sami zaś twórcy komentują swoje dzieło następująco: "Konsola nie wygląda już jak Halk, a bardziej przypomina Brucea Lee".

Jak widzicie na załączonych obrazkach, z przodu konsola wygląda bardzo ładnie - to właśnie tutaj znajdują się najważniejsze elementy urządzenia. Również tu znajdziecie wspaniale wkomponowany przycisk "power". Nie gorzej wykonane są także tacka i dwa porty na karty pamięci.

Konsola może stać zarówno w pionie, jak i w poziomie, czyli tak samo jak obecnie PlayStation 2.

Na górnym blacie widnieje oczywiście napis "Xbox 360". Wszystko wygląda moim zdaniem dość ładnie, a wy co o tym sądzicie?

Pady, memorki i inne takie machlojki

Wraz z zakupem Xboxa 360 dostaniesz dysk twardy o pojemności 20 GB. To właśnie na niego zgramy ulubioną muzykę, filmy itd. Kiedy zabraknie miejsca, zawsze będzie możliwość dokupienia większego dysku i bezproblemowej jego wymiany. W sytuacji, gdy zapragniemy iść z naszymi save'ami do kumpla, Microsoft także nie widzi problemu - produkowane bowiem będą Memory Card 64 MB, na które bez problemu zgramy zapisane stany gier.

Konsola posiada trzy wejścia USB 2.0 - dwa z przodu, jedno z tyłu. Microsoft ogłosił, że dzięki portowi USB z łatwością podepniemy klawiaturę. Jej zadanie jest jedno... ma umożliwić pisanie! Dzięki klawiaturze z łatwością napiszemy tekst, czy też wpiszemy adres strony, jednak granie na niej będzie niemożliwe.

Prócz tego, z tyłu znajdzie się też wejście na Wi-Fi adapter, za pomocą którego połączymy się z siecią. Szkoda tylko, że nie zostanie on dołączony do konsoli. Aby pograć on-line, trzeba będzie iść do sklepu i kupić wspomniane urządzenie, co oczywiście wiąże się z kosztami. Na razie jednak nie podano przewidywanej ceny tego typu karty.

Rewolucyjnie wyglądają też joypady. Po pierwsze, w końcu bezprzewodowe, działające na baterię, którą trzeba co jakiś czas ładować. Nie podano jednak szczegółów na ten temat. Ci, którym szkoda prądu na ładowanie, będą mogli zakupić joypady z kablem i podłączyć je za pomocą USB do konsoli. Sam wygląd ,,padów" jest bardzo podobny do tego z Xbox'a. Niemniej jednak coś się zmieniło, nieznacznie, ale jednak. Wyrzucono bowiem dwa przyciski znane z pierwszego X'a - czarny i biały. Zastąpiły je dwa inne klawisze. Wprowadzono też cztery tylne przyciski, podobne do tych z PS2 (LB - Left Button; LT - Left Trigger, RB - Right Button, RT- Right Trigger). Gałki i strzałki pozostały bez zmian. Na środku joypada znajduje się zielony znaczek "X", po jego lewej stronie jest przycisk "Back", a po prawej "Start".

Zapowiadane jest też stopniowanie wibracji pada, co powinno niektórych ucieszyć. Kontrolery stały się również bardziej opływowe, dzięki czemu mają lepiej leżeć w dłoni.

Wnętrze Goliata...

Zacznijmy od napędu, bo o nim krążyło wiele plotek. Jedni mówili, iż do maszynki zostanie włożony czytnik Blue-Ray, inni, że samo DVD. Czas rozwiać te plotki. Xbox 360 będzie odtwarzał następujące formaty: DVD-ROM, DVD-Video, DVD+R/RW, DVD-R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD. Dzięki zastosowaniu tej bądź co bądź starej technologii sprzęt ma być mniej awaryjny, a cena maszyny ma być niższa. Poniżej przedstawiam Wam, co siedzi we wnętrzu urządzenia:

Procesor graficzny i pamięć:

Pamięć: 512MB, 700MHz DDR Vector Units: 1 VMX-128 unit per core (3 total) CPU Math Performance: 9 Billion Dot Product Operations per Second System Memory Bandwith: 22.4 GB/s, 256 GB/s to EDRAM Memory Architecture: Unified Memory Architecture Przepustowość Shadera: 48 mld operacji na sekundę Graphics Processor: Custom ATI Processor Video Memory: 10MB Embedded DRAM Fill Rate (pixels): 16 Gigasamples/s using 4X MSAA Przelicznik Polygonów: 500 mln na sekundę Nośniki: Digital Media Formats DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD, Game Media Format Dual-Layer DVD-ROM Wejścia/Wyjścia: 3 x USB 2.0, 2 x Memory Slot, Ethernet Port (RJ45), porty kontrolerów do 4 kontrolerów, Memory Card Ports 2-Memory Slots, Support Starting at 64MB Możliwości sieciowe: karta sieciowa 802.11 A/B/G Wi-Fi

Procesor:

Procesor: 3-rdzeniowy IBM PowerPC 3.2 GHz Cache: L2 Cache 1MB

Pamięć systemowa:

Przepustowość głównej pamięci: 22.4GB/s

Napędy:

Czytnik: 12 x Dual-Layer DVD-ROM Pojemność dysku twardego: 20GB

Audio: Decompression Channels 320 Independant Decompression Channels Surround Sound Multichannel Output Audio Performance 32-bit, 256 Channel Sampling Frequency 48KHz 16-bit

Gry, gry, gry...

Peter Moore z MS ogłosił, że wśród producentów zostało już rozprowadzone 4 000 zestawów narzędzi, które ułatwią projektowanie gier na nową konsolę. Jak pamiętamy, japońscy developerzy byli nastawieni do pierwszej konsoli koncernu z Redwood dosyć sceptycznie. Co zaś tyczy się następcy "iksa", na dzień dzisiejszy, sprawa idzie w dobrym kierunku i Micorosoft będzie prawdopodobnie mógł liczyć na ich wsparcie. Do tego dochodzą fakty jak ten, że np. Rockstar chce wydać gry z serii GTA również na nowym next genie (będą to konwersje dotychczasowych tytułów). Pokazuje to, jakie zaufanie Microsoft zyskał sobie wśród wydawców.

Głównym celem przemysłu gier video jest trafienie do możliwie jak najszerszej publiki. Rynek nieoficjalnego oprogramowania (nie mówimy o piractwie) czy też osprzętu do Xbox'a rozwinął się tak bardzo, że ludzie z Microsoftu zaczęli widzieć w tym niezły interes. Do tego stopnia, iż w Xbox'ie 360 stworzony został specjalny interfejs, który ułatwi domowym programistom tworzenie własnego oprogramowania.

Jak już pisałem, Xbox 360 będzie miał wsparcie jednocześnie od firm amerykańskich i japońskich. Nazwiska takie jak Hironobu Sakaguch (dawny pracownik Square Enix), czy też Tetsuya Mizuguchi (Sega), mówią same za siebie i powinny spowodować wzrost popytu na konsole tak w Ameryce, jak i w Japonii.

Poniżej kilka gier, które już zostały zapowiedziane na konsolę Billa:

Alan Wake Producent: Remedy Wydawca: nieznany

Z tego, co wiadomo, ma być to Max Payne przeniesiony na nowego Xboxa.

Blue Dragon Producent: Mistwalker Wydawca: nieznany

Hironobu Sakaguchi i inni dawni pracownicy Square, pracują nad nową grą RPG na Xbox 360. Design postaci ma zostać stworzony przez Akira Toriyame, który znany jest z popularnej serii “Dragon Ball".

Call of Duty Producent: Infinity Ward Wydawca: Activision

Co prawda gra nie została oficjalnie potwierdzona na Xbox'a 360, ale jest to dość prawdopodobne, że na niego wyjdzie. Odnosząc się do wersji PC wnioskujemy, iż w grze kierować będziemy na zmianę losami czwórki żołnierzy. Nie zabraknie oczywiście akcji zespołowych.

Condemmed Producent: Monolith Wydawca: Sega

Horror od Segi i Minloth, w którym wcielimy się w agenta FBI - Ethana Thomasa, pracującego w wydziale seryjnych morderstw. Jako członek G-teamu tropić będziemy seryjnych zabójców.

Dark Sector Producent: Digital Extremes Wydawca: nieznany

Shooter FPP osadzony w realiach science fiction. Na pierwszym trailerze możemy zauważyć obcego czającego się w bazie lub na statku ludzi.

Demonik Producent: Terminal Reality Wydawca: Majesco Games

Odpowiedzialny za tą grę jest znany autor horrorów - Clive Barker, oraz twórcy BloodRayne. Gra bazować ma na fabule filmu pod tym samym tytułem.

Elder Scrolls IV: Oblivion Producent: Bethesda Softworks Wydawca: 2K Games

Czy tutaj trzeba coś mówić? Ci, co grali w Morrowinda, wiedzą o co chodzi, a Ci, których Morrowind nie zainteresował, pewnie nawet na tą grę nie spojrzą. Autorzy obiecują taki sam styl gry jak w poprzedniczce (ogromne otwarte tereny i niesamowita fabuła), oraz jeszcze lepiej przedstawioną historię.

Full Auto Producent: Sega Wydawca: Sega

Gra podobna do The Road Warrior. Sterujemy samochodem wyposażonym w karabiny oraz działka i strzelamy do przeciwników. Ma zawierać opcję Xbox Live!.

Gears of War Producent: Epic Games Wydawca: MS Game Studios

Najlepiej wyglądająca gra ze wszystkich zaprezentowanych dotychczas na Xbox'a. Gears of War to tactical shooter osadzony w realiach SF. Na podziw zasługuje ogromna dbałość o szczegóły i wykonanie zarówno postaci, jak i otoczenia.

Ghost Recon II Producent: Ubisoft Wydawca: Ubisoft

Podobnie jak w poprzednich grach z tej serii, sterować będziemy dowódcą oddziału składającego się z doskonale wytrenowanych i ciężko uzbrojonych komandosów, biorących udział w akcjach, gdzie na pierwszym jest taktyka.

Kameo: Elements of Power Producent: Rare, Ltd. Wydawca: Microsoft Game Studios

Początkowo gra miała ukazać się na Xbox'a, jednak platforma docelowa została zmieniona. Tytułowy bohater posiada magiczne moce, dzięki którym może zmieniać się w różne stworki. Naszym głównym przeciwnikiem będzie zły troll, który opanował ojczystą planetę Kameo.

Madden NFL Producent: EA Sports Wydawca: EA

Po prostu kolejna odsłona futbolu amerykańskiego - po raz pierwszy na next genach.

NBA 2K6 Producent: Visual Concepts Wydawca: 2K Sports

Tu chyba też nie trzeba nic tłumaczyć :-). Need for Speed: Most Wanted Producent: Electronic Arts Wydawca: Electronic Arts

EA kończy z undergroundem oraz tuningiem i wraca do korzeni serii. Znowu czeka nas szybka jazda z policją na karku.

Perfect Dark Zero Producent: Rare, Ltd. Wydawca: MS Game Studios

Perfect Dark Zero jest sequelem klasycznego shootera Rare z N64.

Project Gotham Racing 3 Producent: MS Game Studios Wydawca: Bizarre Creations

Kontynuacja najlepszej na Xboxa serii wyścigowej trafia na następcę konsoli. Kolejny "must have".

Quake 4 Producent: Raven Software Wydawca: Activision

Podobnie jak CoD2, Q4 nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany na X360, ale urywki z gry zostały pokazane podczas prezentacji konsoli.

Saints Row Producent: THQ Wydawca: THQ

Gra od THQ w klimatach GTA .

Tiger Woods PGA Tour 06 Producent: EA Sports Wydawca: EA Sports

Strach się bać, jak bardzo realistyczny będzie golf na tak mocnym sprzęcie jak X360. Kolejny tasiemiec od EA.

Tomb Raider: Legend Producent: Crystal Dynamics Wydawca: Eidos Interactive

Lara Croft powraca. Czy pani archeolog uda się podnieść formę, która od kilku ostatnich części bezustannie się obniża ? Przekonamy się już wkrótce.

Tony Hawks American Wasteland Producent: Neversoft Wydawca: Activision

Gra pozwoli pojeździć po OGROMNYM mieście Los Angeles, a co ważniejsze podczas gry nie będzie żadnych loadingów. Otrzymamy również możliwość jazdy BMX'ami. Dobrze, że to nie kolejny underground :-).

Xbox Live

Gdyby na Xboxie 360 zabrakło opcji rozgrywki online, stanowiłoby to niemały krok w tył. Oczywiste jest więc, że ten typ rozgrywki zagości na nowej maszynce Billa. Ponownie otrzymamy sprawdzony już zresztą serwis Xbox Live!. Tworzenie czegoś nowego byłoby niedorzeczne z kilku następujących powodów: Xbox Live! jest kompatybilny z grami z Xpudła, nie trzeba się rejestrować ponownie i, co najważniejsze, nie zabija się przecież kury, w którą wpompowało się miliony dolarów :-). To, że system jest ten sam, nie znaczy, iż nie nastąpią żadne zmiany.

Jednym z podstawowych celów nowej wersji Xbox Live! będzie wprowadzenie profilów graczy. W dotychczasowym systemie patrząc na nick (a dokładniej na "gamertag") za dużo o danej osobie dowiedzieć się nie mogliśmy. Gdzie mieszka? W co gra? Co sądzą o danym graczu inni ? Profile graczy w ulepszonym systemie ułatwią nam uzyskanie odpowiedzi na te pytania, podobnie pozwolą na wyposażenie naszego profilu w avatar, motto czy też informacje o naszym stylu gry. Dzięki temu dowiemy się o wiele więcej o osobach, z którymi gramy, i łatwiej rozróżnimy tych, którzy grają "just for fun", od zapaleńców, dla których liczą się przede wszystkim "statsy".

Kolejną nowością będzie to, że w o wiele łatwiejszy sposób będziesz mógł "odegrać" się na nieuczciwych graczach. W obecnej wersji mogłeś podać nick oszukującego zawodnika administratorowi i czekać na jego reakcję. Niestety, nic się nie działo się z tym użytkownikiem, dopóki nie uzyskał odpowiedniej liczby takich skarg. Nowa wersja Xbox Live! ma być w tym aspekcie o wiele bardziej efektywna, ponieważ nie będziesz już musiał czekać na decyzję admina. Dając oszustowi po prostu notę ujemną, wpłyniesz na jego/jej ogólną reputację. To natomiast spowoduje, że mniej osób będzie z nim chciało grać. Co ważniejsze, system będzie zapamiętywał, komu dałeś taką ocenę. Oznacza to, że jeżeli dałeś komuś notę ujemną, to o wiele rzadziej napotkasz go na serwerach, które wyszuka Ci system.

Co jednak zdarzy się, jeżeli nie znasz nicka cwaniaka, który odłączył Cię z serwera, ponieważ przegrywał? Nic prostszego - teraz Xbox Live! zapamiętuje 100 ostatnich osób z którymi grałeś! Wystarczy wejść w historię, wystawić negatywną ocenę oszustowi, lub wyślać zaproszenie na rewanż do kogoś, z kim grało Ci się dobrze poprzedniego dnia.

A teraz uwaga! Każda gra, w którą grasz na Xbox 360, niezależnie online czy offline, zostanie przez konsolę zapamiętana i na podstawie wyników jakie w niej odniesiesz, konsola przyzna ci pewną pulę punktów. Nieważne w co grasz, za każdą grę dostaniesz punkty, które będą widoczne w twoim profilu na Xbox Live!. Będziesz mógł pochwalić się swoimi osiągnięciami przed innymi graczami, a co więcej, zobaczą oni jakie gry lubisz i w czym jesteś dobry.

Miejsce zamieszkania graczy, ich ulubiony styl, reputacja, ilość punktów, to wszystko będzie brane pod uwagę przez "matchmaker" w najnowszej wersji Xbox Live!. Dzięki temu wyszukując serwery nie wejdziesz na taki, gdzie będą sami pro-skillowi zawodnicy, którzy urodzili się z Halo 3 i padem w ręku. Każdy będzie miał szansę zagrać na odpowiednim dla siebie poziomie.

Robi wrażenie. Ciekawy jestem, co będzie musiało wprowadzić Sony do swojego Central Station (a może powinni zrobić nowy system?), aby chociaż dorównać produktowi od Microsoftu.



Joocker & Shta$

 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.

  • Warning: Smarty error: unable to read resource: "rpg/intercom_main.tpl" in /home/mainterm/www/class/tpl/Smarty.class.php on line 1088

    Warning: Smarty error: unable to read resource: "rpg/intercom_main.tpl" in /home/mainterm/www/class/tpl/Smarty.class.php on line 1088
   $$5#3... transmisja przerwana...