Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
     
Wilcze leże
Valkiria - Polub nas na Fejsie
     (0|0)
  
Beat Cop - recenzja gry
26-03-2017, 19:48 | 467 x przeczytano | ARTUT
W trakcie rozgrywki trafiamy na quiz filmowy i pytanie: Utrata jakiej części ciała groziła bezwzględną śmiercią w filmie "Nieśmiertelny" z Christopherem Lambertem. Odpowiedzi do wyboru są dwie: głowa lub żołądź. Dziękuję! Kurtyna! Oklaski! 

O Beat Cop było już głośno od jakiegoś czasu. 11 bit Studios jest już znanym i utytułowanym wydawcą gier specjalizującym się w indykach. Ich SpaceCom czy This War of Mine ostro namieszały na rynku, zebrały masę nagród i świetnych recenzji a ceny akcji spółki poszybowały w górę. Tym razem autorem jest niezależne polskie studio Pixel Crow. A do tego wszystkiego na dodatek w Polsce dystrybutorem jest Techland, który jak zawsze dodał coś od siebie i pudełkowe wydanie wyczarował na wyjątkowo wysokim poziomie. Wystarczy wspomnieć o kasecie magnetofonowej ze ścieżką muzyczną z gry, która pojawiła się na rynku jako specjalny gadżet przeznaczony  do edycji specjalnej, na konkursy czy dla mediów.

Najnowsza produkcja której premiera została zaplanowana na 30 marca 2017 roku to przygodówka z elementami symulatora. Krótko mówiąc wcielamy się w postać nowojorskiego policjanta, który jest zamieszany w tajemniczą aferę. W związku z tym, trochę za karę trafia na ulicę jako zwyczajny krawężnik. Fabuła toczy się w latach osiemdziesiątych minionego wieku. Ekran aż kipi od klimatu tamtych czasów. 

Twórcy gry celowo zaserwowali nam pikslową grafikę rodem ze starych PC, Atarii czy automatów, która jeszcze bardziej ułatwia nam wczucie się w stylistykę Policjantów z Miami, Kojaka czy innych filmów i seriali, z których autorzy produkcji czerpią pełnymi garściami.

Prosty widok 2D, nieco toporne udźwiękowienie i animacje rodem z ośmiobitowców mają niesamowity klimat retro. Kompletnie ujęło mnie to za serce. Wszak urodziłem się pod koniec lat osiemdziesiątych ;)

No, ale najważniejsza oprócz klimatu jest wyjątkowa grywalność Beat Cop. Ta gra potrafi wciągnąć na całe godziny. 

Rozgrywka jest podzielona na dni służby. W każdym z nich otrzymujemy z góry określone przez dowódcę zadania. I tak, mamy wlepić odpowiednią liczbę mandatów za złe parkowanie, rozbite światła czy łyse opony. Musimy także zlecić odholowanie aut, zatrzymywać złodziei czy podejrzanych o inne przestępstwa bandziorów. Niejednokrotnie przyjdzie nam też postrzelać się z różnymi typkami.

W trakcie służby dostajemy też inne zadania. Musimy np. pozrywać plakaty promujące pornografię czy nowe ruchy religijne. Czasem na polecenie centrali mamy odwiedzić jakiegoś mieszkańca czy przeszukać zaparkowane auta. 

Ale żeby tego było mało, na dzielnicy króluje włoska mafia i czarne gangi. Wielokrotnie przyjdzie nam im pomagać lub przeszkadzać. Musimy jednak uważać, gdyż zazwyczaj współpracując z makaroniarzami, narażamy się gangusom, policji i lokalnym mieszkańcom. Z drugiej strony, jeśli za bardzo przykładamy się do naszej pracy to możemy podpaść rodzinie i ulicznym oprychom. Gdy poziom niezadowolenia którejś ze stron spadnie za bardzo, to możemy spodziewać się niemiłych konsekwencji.

Bieganina po ulicy kosztuje nas wiele wysiłku więc od czasu do czasu musimy także podjeść.

W grze nie brakuje humoru i całej masy nawiązań do popkultury i lat osiemdziesiątych. Nie chcę Wam psuć zabawy, ale muszę wspomnieć o misji, która jest stworzona na podstawie świetnej komedii, w której Eddie Murphy wciela się w rolę szalenie bogatego afrykańskiego księcia, który przyjeżdża do Nowego Jorku znaleźć żonę. Jest zabawnie.

Beat Cop to naprawdę bardzo udana produkcja. Niesamowicie wciąga, wymaga od nas sporego refleksu, kojarzenia faktów i ruszenia mózgownicą. Została wydana całkowicie po polsku więc Ci z Was, którzy z angielskim są na bakier na pewno będą zadowoleni. Szczerze mówiąc ta gra jest tak dobra, że jestem trochę zły na autorów, że nie przygotowali jakiegoś edytora i randomizera misji dzięki, któremu moglibyśmy sami tworzyć krótkie przygody i udostępniać je w sieci. Ta gra ma ogromny potencjał i mogłaby cieszyć graczy jeszcze przez długi czas po zakończeniu głównego wątku przygody. Troszkę jest mi smutno też dlatego, że nie dodano większej liczby dialogów, które przy kolejnym przyjmowaniu łapówki od ukaranych mandatem, po prostu za często się powtarzają. Podobnie jest w trakcie odwiedzin sklepów. Często każdy właściciel mówi dokładnie to samo. 

Ale te wszystkie drobne wady gry nadrabia z nawiązką jeden wyjątkowy szczegół. W trakcie rozgrywki trafiamy na quiz filmowy i pytanie: Utrata jakiej części ciała groziła bezwzględną śmiercią w filmie "Nieśmiertelny" z Christopherem Lambertem. Odpowiedzi do wyboru są dwie: głowa lub żołądź. Dziękuję! Kurtyna! Oklaski! 

 

Artur "ARTUT" Machlowski


Informacje dodatkowe:
 
Producent  
Wydawca  
Dystrybutor  
Platforma  
Możliwość zakupu  
Cena  
~55 zł
 

Ocena:
 
Ocena
80%
 
Ocena końcowa: 80%
 

Wady i zalety:  
 
Tony humoru,
Świetny klimat,
Rewelacyjna grywalność,
Połączenie przygodówki i symulatora,
Wspominałem już o humorze?...

 
 
Brak edytora misji, który pozwolił by na dłużą przygodę z grą,

 

Wymagania:

Powiązane linki:
 
Beat Cop - oficjalna polska strona

 
 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *
Zaciągnij się do jednostki lub zostań jej dowódcą!

* * *

Szukasz kontaktu z V-Sztabem? Napisz do nas: kontakt[at]valkiria.net

* * *

Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *


Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *

W przypadku utraty łączności z Terminalem Głównym nie zapominaj o Podręcznym Zestawie Samobójczym!

* * *












O grach na YouTube
Serwis lakierniczy dla auta
Jak wykonać pioruna kulistego
Studia - jakie?
V-skojarzenia
Pytanie do P. Andrzeja
inVazja - analiza aktywności
Co jest najlepsze na...
Ostatnio słuchałem...
Koniec ery starych gier


Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 36

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2909973
Dziś gości: 163
Ten miesiąc: 6230
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 264




Tako milczy Zaratustra - plansze


Saga o Atlasie i Axisie #3 - plansze


Ralph Azham #8: Nie pochwycisz płynącej rzeki - plansze


Ostatki - plansze


Layers of Fear - screeny


Najnowsze pliki

Interior #1
Interior jest biuletynem z fanowskimi materiałami do gry fabularnej...
Ja, Diablica - fragment
Ymar - fragment
Nowa Fantastyka 08/2010 - zapowiedź
Powrót do Katedry Szkarłatnych Witraży - raport z sesji Klanarchii

$$5#3... transmisja przerwana...

Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera
Magazyn Valkiria
Propaganda
V-Game
E-mail
Imię
Format

-->